avatar

43d 11h 14m czas na rowerze
15.92 km/h avg

Kategorie

.Giant.0   .mieszczuch.127   .mieszczuch 2013.138   .Surly.55   .Surly 2013.49   >100.55   >200.19   >300.5   forumowo.27   gminobranie.58   nightrower.42   przyczepkowo.4   sakwowo.51   użytkowo.273   wycieczka.59   wycieczka 2013.53

Wykres roczny blog rowerowy chesteroni.bikestats.pl

Dojazd na zlot forum - dzień 3

Poniedziałek, 13 maja 2013 | dodano:23.05.2013 | linkuj | komentarze(0)
Kategoria .Surly 2013, >100, forumowo, gminobranie, sakwowo
149 HR max( 79%)
115 HR avg( 61%)
m 3549 kcal
Budzę się rano z potwornym bólem głowy. Nie chcą pomóc tabletki i w efekcie ruszam w trasę dopiero o 12:25. Kieruję się w stronę asfaltowej drogi do Zieleńca, ale... gdzieś się zgubiłem i w efekcie błądzę w lesie. GPS w telefonie nie pomaga - bez zasięgu GSM (czyli AGPS) pokazuje moje położenie z dokładnością do 4300m - do bani! W końcu postanawiam iść na azymut - to nie Mongolia, w końcu wyjdę na drogę albo rzekę i faktycznie - trafiam na jakąś główniejszą leśną drogę. Idę nią na północ i po paru zakrętach trafiam na drogę, która kończy się w Zieleńcu, ale inną, niż ta, którą przyjechałem. No cóż ;-)
Tak czy owak, straciłem ponad pół dnia i odpuszczam jedną gminę oraz wieś Klon. Jadę bezpośrednio do Myszyńca, ale niestety tam okazuje się, że kolegiatę w środku można podziwiać tylko gdy są msze, a najbliższa dopiero o 17. Pozostaje mi zewnętrze:

Jem śniadanie na skwerku przed kolegiatą i jadę dalej, do miejscowości Łyse. Tamże znajduje się muzeum palm wielkanocnych w starym, drewnianym kościele. Niestety - zupełnie jak w Myszyńcu, zamknięte. Co jeszcze bardziej irytujące, kościół znajduje się na jakimś szlaku drewnianych kościołów Mazowsza, za którego oznakowanie zapłacono z budżetu. Niestety, pozostaje tylko podziwianie ścian:

W dalszą drogę udaję się podziwiając nader liczne kapliczki i krzyże - prawie przy każdym polu coś jest (a przy niektórych polach nawet kilka!). Poniżej przypadek moim zdaniem nieco przesadzony:

W Turoślu mijam ładny, drewniany wiatrak:
W niejednej wiosce widzę drewniane chaty, te poniżej to wieś Zabiele:

Pod koniec wycieczki mijam jeszcze wykarczowane pniaki na polu - dość niespotykany widok:

Następnie udaję się polną drogą wzdłuż krajówki, a potem wbijam się na krajówkę i jadę do miejscowości Stawiski. Na południe od niej jest las, gdzie chciałem spać, ale budują teraz obwodnicę miasta i trochę musiałem przejechać zanim się udało w las skręcić. Co gorsza, ruch jest przeogromny (jak się później okazuje, tylko do Grajewa, potem wszyscy lecą na Augustów) - to pewnie wynik braku systemu viaToll na tej drodze. Po ciemku wbijam się w jakąś przecinkę w lesie, miga mi jakiś duży kamień a ja się w końcu rozbijam na polance.

Zaliczone gminy (9):
Warmińsko-Mazurskie (2): Szczytno - obszar wiejski, Rozogi,
Mazowieckie (2): Myszyniec, Łyse,
Podlaskie (5): Turośl, Kolno - miasto, Kolno - obszar wiejski, Grabowo, Stawiski